Wstecz | Projekt edukacyjny realizowany w oddziałach przedszkolnych „Kim w przyszłości chciałbyś zostać? Wybierz zawód, to rzecz prosta!” 31.03 - 04.04.2025r. |
Powrót
do strony
głównej |
W dniach 31.03.2025 – 04.04.2025 roku w oddziałach przedszkolnych realizowany był projekt „Kim w przyszłości chciałbyś zostać? Wybierz zawód, to rzecz prosta!”. Głównym celem projektu było zapoznanie dzieci z pracą ludzi w różnych zawodach oraz wyrabianie u przedszkolaków szacunku dla pracy ludzkiej.
Celami szczegółowymi projektu były:
- zapoznanie dzieci z atrybutami poszczególnych zawodów-profesji,
- kształtowanie umiejętności kulturalnego zachowania w instytucjach ,
- wdrażanie do dbałości o bezpieczeństwo własne i innych,
- poznawanie pracy zawodowej własnych rodziców oraz rodziców innych dzieci,
- wdrażanie do poszanowania pracy ludzi wybranych zawodów,
- poszerzenie zasobu słownictwa o nieznane dotąd wyrażenia związane z - określonym zawodem,
- przełamywanie nieśmiałości w stosunku do osób obcych
- współpraca przedszkola ze środowiskiem lokalnym,
- współpraca przedszkola z rodzicami,
- kształtowanie umiejętności skupiania uwagi, uważnego słuchania,
- rozumienia celowości pracy wykonywanej przez dorosłych
Każdego dnia gościliśmy rodziców wykonujących różne zawody. Była więc pani krawcowa, pani fryzjerka, pani pielęgniarka i pan strażak. Poznaliśmy również zawód bibliotekarki będąc z wizytą w Gminnej Bibliotece Publicznej w Charłupi Małej.
Nasi rodzice przygotowali dla dzieci super warsztaty pełne akcesoriów związanych z wykonywanym przez nich zawodem oraz pokazem praktycznym. Dodatkowo w ramach projeku chętne dzieci mogły wziąść udział w konkursie plastycznym – KIM BĘDĘ?
Bardzo dziękujemy za poświęcony czas pani Sylwii Opalińskiej, pani Emilii Łyczkowskiej, pani Marcie Wojciechowskiej , panu Damianowi Modranka, pani Małgorzacie Ziarniak, pani Justynie Kuchczyńskiej, pani Dagmarze Chwała I pani Paulinie Grzelak.
Projekt realizowały: Izabela Pawlińska, Małgorzata Stasiak, Wioletta Przybylak, Patrycja Olbińska i Adrianna Owczarek.