|
Powrót ... |
Głównym założeniem jest eliminowanie niepowodzeń, powtarzanie i utrwalanie wiadomości. Zajęcia te zaspokajają potrzeby edukacyjne dzieci. Celem jest wspomaganie i ukierunkowanie rozwoju dziecka, wyrobienie u dzieci tych cech osobowości, które warunkują dalsze samodzielne funkcjonowanie w systemie szkolnym i społecznym.
|
Powrót ... |
„Sport uczy postaw” jest projektem,
którego głównym założeniem jest przekazanie uczniom wartości, jakie mogą wynikać
z uprawiania sportu. Celem jest nakreślenie i zaznajomienie się z historią
polskiego sportu, radzenie sobie w trudnych sytuacjach, poznawanie nowych miejsc
(wyjazdy), umiejętność organizacji imprez sportowych. Osiągnięcia będą i są
ściśle związane z celami, a każdy zrealizowany cel będzie swoistym osiągnięciem
w pracy z uczniem.
|
Powrót ... |
„Igłą malowane, szydełkiem i na
drutach dziergane” jest skierowany do dziewcząt, które chciały się nauczyć
robótek ręcznych z użyciem szydełka, igły i drutów. Czas spędzony wspólnie na
robótkach ręcznych, to czas kiedy mogły odizolować się od nadmiaru informacji,
uporządkować myśli, skoncentrować się na pracy, która powoli daje satysfakcję w
postaci czegoś użytecznego, co może stanowić miły upominek czy praktyczna rzecz
dla siebie samej. Dziewczynki w grupie nauczyły się posługiwać się szydełkiem,
poznały proste ściegi przy pomocy których zrobiły przepaskę na włosy i kwiatki
ozdobne do bluzki. Cały czas usprawniają koordynację wzrokowo-ruchową. Dzieci
poznały technikę haftu krzyżykowego, a efektem ich pracy są przepiękne obrazki
igłą malowane. Wiedząc, że uczą się i robią coś wymiernego, jednocześnie przy
tym odpoczywając, relaksując się i dzieląc doświadczeniami. Przed nimi jeszcze
przygoda z drutami i zrobienie szalika dla siebie lub kogoś bliskiego.
|
Powrót ... |
Zajęcia artystyczno-teatralne
rozwijają twórcze zachowania i uzdolnienia. Są atrakcyjne dla dzieci jako forma
kształcenia oraz skuteczny sposób rozwijania osobowości. Każdy, kto uczestniczy
w zajęciach teatralnych, może znaleźć tu swoje miejsce i okazać się bardzo
pożyteczny. Zajęcia te dowartościowują uczniów, stwarzają im szansę wykazania
się pomysłowością i odniesienia sukcesu. Uczniowie włączają się w pracę
zespołową, uczą się tekstów, tworzą dekoracje, wykonują kostiumy, tworzą układy
taneczne. Nabywają umiejętność planowania i organizowania własnych działań i
odpowiedzialności. Dzieci przygotowują występy nie tylko dla uczniów naszej
szkoły, ale w zależności od okoliczności zaproszonych gości. Sukcesem tych zajęć
jest to, że nieśmiałe dziecko stopniowo nabiera wiary w siebie i pokonuje
wewnętrzny opór przed wystąpieniem publicznym. Zajęcia te przynoszą wiele
korzyści, ponieważ umożliwiają dzieciom zrozumienie siebie, rozwijają osobowość
a przede wszystkim sprawiają im przyjemność.
Rozwijanie zdolności poznawczych i twórczych. |
Powrót ... |
Celem zajęć „Rozwijanie zdolności
poznawczych i twórczych” w ramach projektu „Wszystko zaczyna się od
marzeń” jest:
Uwzględniając specyfikę pracy z dzieckiem o nieharmonijnym
rozwoju będę dostosowywać środki i metody pracy do indywidualnych możliwości
dziecka. Postaram się, aby dzieci pracowały w atmosferze poczucia bezpieczeństwa
i życzliwości.
Już czytam, piszę i liczę. |
Powrót ... |
Głównym celem programu jest stwarzanie warunków do odkrywania, poznawania, działania i przeżywania w różnych formach. Realizując cele programu dobieram najskuteczniejsze metody, formy pracy oraz środki dydaktyczne, aby osiągnąć wymierne postępy w nauce u dzieci uczestniczących w tych zajęciach. Zapewniam każdemu dziecku sukces obliczony na miarę jego możliwości. Mam nadzieję, że realizacja programu stanie się początkiem sukcesów edukacyjnych dla wielu uczniów, a szkoła przestanie być źródłem porażek.
Koło przyrodnicze. |
Powrót ... |
Program koła przyrodniczego „Z
przyrodą za pan brat” realizowany jest w klasach IV-VI szkoły podstawowej.
Program uwzględnia ukształtowane już umiejętności i wiadomości nabyte przez
uczniów podczas lekcji i na nich dobudowuje nowe.
Program ma na celu:
Zadania programu: