Pokaż II etap |
I etap |
Powrót |
Szkoła
bierze udział w Ponadregionalnym Projekcie Edukacyjnym współfinansowanym przez
Europejski Fundusz Społeczny i budżet państwa pt. „Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy”, który
trwać będzie przez okres 3 lat.
Głównym celem Projektu jest wdrożenie
elastycznego modelu edukacji, dostosowanego do indywidualnych potrzeb
i możliwości uczniów. Wieloaspektowe wspieranie rozwoju umysłowego,
emocjonalnego, społecznego, fizycznego i motorycznego dzieci rozpoczynających
naukę szkolną odbywać się będzie poprzez kształtowanie kompetencji kluczowych w
oparciu o teorię inteligencji wielorakich Howarda Gardnera.
Koncepcja
Projektu oparta jest na założeniu, że każde dziecko jest zdolne, a rolą
dorosłych jest te zdolności dostrzec, rozwijać i wspierać tak, aby dziecko
umiało wykorzystać je w życiu. Projekt stwarza warunki wszechstronnego rozwoju
dziecka, jego kreatywności, ciekawości poznawczej i otwartości na wiedzę. Buduje
motywację do nauki, rozwija własny potencjał intelektualny, dostaje szansę
lepszego startu szkolnego oraz może korzystać z bogatego zestawu środków
dydaktycznych. Od września do grudnia 2009r z zajęć dodatkowych wynikających z
Projektu korzysta 16 uczniów kl. II. Zajęcia te prowadzi
R. Pawłat.
Opracowała: Renata Pawłat