Pokaż II
etap
|
III
etap
Ponadregionalnego Projektu Edukacyjnego
„Pierwsze uczniowskie doświadczenia
drogą do wiedzy”
|
Powrót |
W
klasie pierwszej w terminie od 2 listopada 2010roku do 20 czerwca 2011 roku na
zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych był realizowany III etap projektu
„Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy”. Projekt ten był
współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu
Społecznego i budżet państwa. W zajęciach pozalekcyjnych uczestniczyło
szesnaścioro dzieci. Podczas zabaw i gier uczniowie poznawali świat i ludzi.
Wszyscy chętnie brali udział w tych zajęciach., dobrze się bawili , no i przy
tym się uczyli.
8 czerwca 2011 roku została przedstawiona prezentacja
kończąca te zajęcia. Pierwszaki przedstawiły inscenizację pt. „Historia Krzyżaka
spod szafy” oraz zaprezentowały rodzicom zajęcia warsztatowe. Na zakończenie
każdy uczestnik otrzymał dyplom i upominkową pacynkę. W pokazie uczestniczyło
dwudziestu sześciu zaproszonych rodziców, wujków, cioć, dziadków i babć uczniów
oraz cała społeczność szkolna. Przedstawienie bardzo się podobało i zostało
nagrodzone gromkimi brawami.
Strona projektu „Pierwsze uczniowskie
doświadczenia drogą do wiedzy”
Scenariusz
prezentacji efektów pracy uczniów
Data
i miejsce prezentacji: 08.06.2011r. Szkoła Podstawowa w Rzechcie
Tytuł
prezentacji: Co w trawie piszczy?
Przebieg prezentacji:
- Powitania przybyłych gości na Sali gimnastycznej. Przedstawienie tytułu
projektu Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy.
- Część artystyczna:
- Dzieci śpiewają piosenkę „Powitalny koncert”. Ilustrują ją ruchowo.
- Przedstawienie inscenizacji „Historia Krzyżaka spod szafki”.
Improwizacja ruchowa i recytacja z odpowiednią intonacją.
- Zaśpiewanie piosenki „Ziemia” z akompaniamentem rytmicznym: klaskanie i
tupanie.
- Wręczenie dzieciom dyplomów i Pacynki – myszki każdemu dziecku za udział
w projekcie przez p.o. dyrektora panią Renatę Pawłat.
- Przejście do sali lekcyjnej z zaproszonymi rodzicami.
- Zabawa w kręgu: „Siedzę w trawie i widzę…” i przedstawienie przez
nauczyciela tematu zajęć „Co piszczy w trawie?”.
- Część warsztatowa: praca w ośrodkach zainteresowań:
- Dokładne odtwarzanie przestrzennych schematów, wykorzystanie klocków z
Mozaiki XXL zgodnie ze wzorem (grupy dwuosobowe), uczniowie samodzielnie
wybierają wzory zgodne z tematem zajęć;
- Wzbogacanie słownika czynnego o nazwy zwierząt występujących w
historyjce obrazkowej „Letnie tańcowanie” ilustrujące wiersz o tym samym
tytule ze zbioru „Rok wierszem malowany” Małgorzaty Wojciechowicz,
wykorzystanie czytania ze zrozumieniem;
- Rozwijanie poziomu rozwoju małej motoryki przez wycinanie, odrysowywanie
lub kalkowanie rysunków zwierząt, z wykorzystaniem zestawów do pisania na
folii, i przygotowanych obrazków;
- Dostrzeganie struktur i brakujących elementów, rozwijanie umiejętności
liczenia z wykorzystaniem Magicznego trójkąta (działania składające się z
trzech liczb), uczeń ma możliwość pomagania sobie liczmanami;
- Wyszukiwanie informacji w dostępnym księgozbiorze, nazywanie rysowanych
zwierząt i pisanie nazw na folii.
- Aktywna współpraca w zespole, wzajemna pomoc;
- Rozwijanie zdolności podejmowania decyzji przy dokonywaniu wyborów w
czasie zajęć, znajomość swoich mocnych i słabych stron.
- Swobodne wypowiedzi uczniów na temat „Co najbardziej podobało wam się na
zajęciach?”, „Czego się nauczyliście?”.
- Podziękowanie za udział w zajęciach, rozdanie diagnozy końcowej.
Opracowała: Eliza
Mielczarek